Pickup trucks zijn als mensen. Ze komen in allerlei verschillende maten en bieden een divers scala aan mogelijkheden. Natuurlijk heb je veel meer controle over de truck in je leven dan over de mensen die je dagelijks tegenkomt. Grappen terzijde, de vraag naar deze veelzijdige voertuigen neemt al meer dan een decennium gestaag toe, en de verkoop van pickup-trucks heeft zojuist voor de eerste keer de verkoop van personenauto’s overtroffen. Bij Bert Jonk Autoverhuur huur je altijd een pickup die bij jouw wensen past.
Hoewel de huidige economische onzekerheid en nieuwe incentives hier deels verantwoordelijk voor zijn, suggereren trends vóór de COVID-19-pandemie dat de verkoop van trucks voorlopig niet zal afnemen. Dus, voor degenen die de sprong willen wagen en investeren in het kopen van een gloednieuwe pickup, hebben we deze gids samengesteld die tot doel heeft om shoppers te helpen navigeren door wat een intimiderende beslissing kan zijn vanwege de enorme verscheidenheid aan keuzes. Voor mainstream consumenten en onze eigen geestelijke gezondheid, zullen we het niet hebben over commerciële trucks (a.k.a. chassis-cabines) of diep ingaan op technische specificaties.
Het kopen van een pickup truck op een budget
Het eerste wat iedereen opvalt die op zoek is naar een nieuwe pickup truck, is dat ze in de meeste gevallen aanzienlijk duurder zijn dan de gemiddelde personenauto of SUV. Neem de goedkoopste full-size GMC Sierra 1500, die momenteel begint bij $31.195. Dat soort basisprijzen geldt alleen voor het uitgeklede, achterwielaangedreven basismodel met de meest elementaire functies. Dit is een inleiding op de pickup-prijspiramide. De goedkoopste versie van de meeste trucks—behalve die zoals de Ford F-150 Raptor—zijn kale modellen die voornamelijk gericht zijn op vakmensen of commerciële vloten. Daarentegen kan een volledig geladen Ford Super Duty F-450 Limited bijna $100.000 benaderen. Dat is nogal een bereik.
Verschillende maten voor verschillende behoeften
Iedereen kan een pickup truck identificeren, toch? De open laadruimte die aan hun achterkant is bevestigd, is meestal een duidelijke aanwijzing. Echter, het identificeren van de twee maatcategorieën (middelgroot en volledig formaat) en de twee afzonderlijke classificaties (lichte en zware taken) kan moeilijker zijn voor de niet-ingewijden. Deze verschillende varianten gaan ook gepaard met hun eigen set compromissen, waarvan vele niet onmiddellijk duidelijk zijn, tenzij je al bekend bent met hun unieke kenmerken.
De lange en korte over cabine maten en bedlengtes
Er zijn drie hoofdcabine maten als het gaat om pickup trucks. De meest basale is de reguliere cabine (ook wel de enkele cabine genoemd). Deze configuratie heeft slechts twee deuren en kan meestal tot drie passagiers herbergen. De volgende maat is de verlengde cabine, die een achterbank en kleinere achterdeuren omvat. De grootste en meest populaire cabine maat is de crew cabine. Met vier deuren en de ruimste achterbank beschikbaar, optimaliseert deze configuratie de praktische bruikbaarheid van een truck. Hoewel full-size crew-cab modellen achterstoelen hebben die lijken op die van een limousine, hebben middelgrote versies verschillende mate van passagiersruimte achterin.
De juiste aandrijflijn kiezen
Hoewel sommige puristen geloven dat echte pickup trucks alleen een V-8 en vierwielaandrijving hebben, is het de waarheid dat de technologie de afgelopen jaren enorm is vooruitgegaan en zelfs kleinere viercilindermotoren aanzienlijk vermogen kunnen leveren. Daarnaast is er het feit dat geen enkele middelgrote truck beschikbaar is met acht testosteron-pompende cilinders. Dus, we raden aan om prioriteit te geven aan waarvoor je de truck voornamelijk wilt gebruiken voordat je er een koopt.
Ken je grenzen, zoals bij het trekken en laden
We hebben het meest geavanceerde onderwerp voor het laatst bewaard. Hoewel we niet te ingewikkeld willen worden, zijn er bepaalde zaken die moeten worden besproken bij het praten over het laadvermogen en de trekcapaciteit van een pickup truck. Beide ratings worden beïnvloed door de grootte en classificatie van de betreffende truck, wat betekent dat grotere en zwaardere trucks meer gewicht achter zich kunnen trekken en meer ponden in hun laadruimte kunnen vervoeren. Obscure variabelen zoals de beschikbare asverhoudingen, het bruto voertuiggewicht (GVWR), en het bruto gecombineerd gewicht (GCWR) beïnvloeden ook de uiteindelijke cijfers. Hogere asverhoudingen leiden tot hogere trek ratings. Het GVWR is het maximale toegestane gewicht van het voertuig en zijn passagiers en lading. Combineer dat met het maximale gewicht van een trailer en zijn lading, en je hebt het GCWR van de truck. Bent u al in de war? We hopen van niet.
In conclusie biedt het kopen van een pickup truck een breed scala aan keuzes en overwegingen, van budget en grootte tot aandrijflijn en laadvermogen. Door de diversiteit aan modellen en configuraties kan het proces intimiderend lijken, maar met de juiste kennis en inzicht kunnen kopers de truck vinden die het beste past bij hun levensstijl en budget. Het is essentieel om de behoeften en vereisten grondig te overwegen en om vertrouwd te raken met de verschillende opties voordat een definitieve beslissing wordt genomen. Met deze gids kunnen kopers zich beter voorbereiden op hun zoektocht naar de perfecte pickup truck die aan al hun eisen voldoet.
Bron: bertjonk-autoverhuur.nl